wtorek, 8 września 2015




Tytuł: Kolor magii
Autor: Terry Pratchett
Wydawnictowo: Prószyński i S-ka
Gatunek: Satyra
Ocena: 7/10





Kolor magii to książka, która rozpoczyna cykl „Świat dysku” Terry’ego Pratchetta. Książka ta ma za zadanie wprowadzić nas w realia owego świata dysku, poznajemy ważniejszych bogów a także to, że tutaj magia ma swój kolor, który widzą tylko magowie i… koty.

W tym tomie poznajemy Ricewinda- maga, który… nie umie czarować i jego specjalnością jest wpadanie w kłopoty, już na początku spotyka Dwukwiata, który postanowił zwiedzić inne kontynenty i bardzo chce zasmakować przygód, a przygód tej dwójce zdecydowanie nie brakuje. Książka jest naprawdę zwariowana, bohaterowie raz po raz wpadają w tarapaty, które czytelnika potrafią doprowadzić do łez- ze śmiechu. Pratchett świetnie potrafi bawić się słowem, strasznie podobało mi się w jaki sposób przeniósł aparat fotograficzny do świata fantasy, jako pudełko z gnomem, który maluje obrazy, mnie osobiście pomysł ten powalił na łopatki. W książce dość często przewija się też Śmierć- postać, która stara się dopaść Ricewinda ale nie za bardzo sobie z tym radzi, autor w świetny sposób ukazuje nieudolność tej postaci.

Książka jest zbudowana jak zbiór opowiadań, mamy kilka przygód, które powiązane między sobą są przede wszystkim dwójką bohaterów. Każde opowiadanie jest w innym miejscu i przedstawia nam inną część Świata dysku.

Muszę przyznać, że początek książki mi się nie podobał i początkowo miałem ochotę rzucić w kąt książkę Pratchetta i już więcej do niej nie wracać, ale postanowiłem dać jej szansę i dobrze zrobiłem, z każdą kolejną stroną autor się rozkręca i chociaż całość wydaje się być strasznie chaotyczna to w tym szaleństwie jest metoda. Początkowo humor wydawał mi się nieśmieszny i wymuszony, ale z każdą kolejną stroną jest lepiej i po zakończeniu lektury, mogę powiedzieć, że całość jest naprawdę przyjemna w odbiorze i bardzo zabawna. W przyszłości na pewno będę chciał zapoznać się z kolejnymi książkami cyklu. Polecam!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz